Potřebujete pomoci?
Pokud potřebujete pomoci či nahlásit požadavek na servis, můžete zadat svůj požadavek na portálu technické podpory AKTION pomocí svého jména a hesla nebo zavolat.
Neregistrovaní uživatelé mohou využít kontaktní formulář na této stránce.
+420 222 746 303
8-16hod
Nahlášení požadavku pomocí kontaktního formuláře
Servisní programy
Programy služeb servisu a podpory jsou poskytovány ve čtyřech úrovních. Podle charakteru Vašeho systému a požadavku na rychlost řešení lze vybrat program, který Vám bude optimálně vyhovovat. V případě, že v jednom objektu využíváte více systémů (zabezpečení, docházka, kamery, apod.), lze programy služeb servisu a podpory aplikovat na jednotlivé systémy podle důležitosti. Programy jsou platné od 3/2014. Pro zákazníky, kteří mají uzavřené servisní smlouvy před tímto datem, zůstávají v platnosti původní smluvní podmínky.
Máte-li zájem o aktualizaci stávajícího programu servisní podpory podle nových podmínek, odešlete Vaši žádost prostřednictvím formuláře. Obchodní oddělení Vás bude kontaktovat s návrhem smlouvy.
- DNES - v den nahlášení při splnění podmínky, že bylo nahlášeno do 12 hodin (platí 24/7)
- ZÍTRA - další pracovní den v pracovní době při splnění podmínky, že bylo nahlášeno v pracovní době
- TÝDEN - do 7 kalendářních dnů v pracovní době při splnění podmínky, že bylo nahlášeno v pracovní době
- ZÁRUKA – program je poskytován automaticky při nákupu nového systému po dobu trvání záruky, nebo v případě zakoupené služby Aktualizace SW (u SW Aktion, ASTRIS)
Parametr/Program | DNES | ZÍTRA | TÝDEN | ZÁRUKA | |
---|---|---|---|---|---|
Servisní a systémová podpora | placená | placená | zdarma | zdarma | cena dle rozsahu systému |
Garance zahájení řešení | DNES | ZÍTRA | TÝDEN | TÝDEN | v ceně servisní podpory |
Čas technika na cestě zdarma | ano | ano | ne | ne | v ceně servisní podpory |
Doprava na revizi / prohlídku zdarma | ano | ano | ne | ne | v ceně servisní podpory |
Expresservis | ano | ano | ne | ne | v ceně servisní podpory |
Expresoprava | ne(+) | ne(+) | ne | ne | (+) lze přikoupit |
Technická podpora zdarma | ano | ano | ano | ano | služba je poskytována automaticky v ceně aktualizace nebo prohlídky |
Aktualizace SW | ano | ano | ano | ano | cena dle rozsahu systému |
Prohlídka | ano | ano | ano | ne | cena dle rozsahu systému |
Revize | ano | ano | ano | ne | cena dle rozsahu systému |
- Placená - placená služba (měsíčně, ročně, individuálně), výše podle ceníku a rozsahu systému a služeb
- Garance zahájení řešení - je to doba, do kdy bude zahájeno řešení požadavku servisu nebo podpory
Pokud zákazník nemá některou z uvedených garancí, řešení požadavku bude zahájeno dle momentálních kapacit a vytíženosti technického oddělení.
- Technická podpora zdarma - jedná se o pomoc při řešení standardních požadavků zákazníka formou vzdálené správy, hotline nebo helpdesk dle podmínek Servisní a Systémové podpory. Zdarma je poskytována pouze v pracovní době dodavatele, mimo ní je za úhradu i pro zákazníky s Garancí zahájení řešení 24/7. Je součástí všech programů nebo je poskytována jakou součást samotné Aktualizace SW.
- Čas technika na cestě zdarma - čas druhého a dalšího technika strávený na cestě do místa řešení požadavku
- Doprava na Revizi/Prohlídku zdarma - doprava na revize a prohlídky se neúčtuje
- Expresservis - pro havarijní stav zařízení, kdy jsou kroky k odstranění závady zahájeny prioritně, nejdéle do 6 hodin od nahlášení. Za okamžik nahlášení se bere telefonické spojení s pracovníkem technické podpory (Hotline).
- Expresoprava - odstranění závady nebo uvedení zařízení do náhradního provozu je provedeno do 7 dnů od zahájení opravy, a to formou výměny dílu nebo zapůjčením ekvivalentního zařízení. Pro havarijní stav je termín uvedení do provozu 48 hodin. Tato forma se použije v případě, kdy by oprava zařízení trvala déle, než jsou uvedené termíny.
- Aktualizace SW - poskytování nových verzí programového vybavení Aktion, Astris (případně jiného SW dle specifikace)
- Prohlídka - pravidelná prohlídka a funkční zkouška systému dle příslušných norem a předpisů
- Revize - pravidelná elektrická revize systému dle příslušných norem a předpisů
Prohlídky a revize
Servis systémů zabezpečujeme pomocí vlastního servisního oddělení s působností po celé ČR a Slovensku. Pravidelný servis, údržba a technická podpora umožňují provozovat zařízení bez nutnosti oprav, které mohou být v budoucnu technicky i cenově velmi náročné. Pravidelná kontrola a údržba systémů je předpokladem dlouhodobé funkčnosti, Rovněž je přímo vyžadována předpisy a normami.
V případě pojistné události je podmínkou pro poskytnutí pojistného plnění dodržování nařízení ČSN při provozu zařízení. Dle ČSN 33 2000-1, 33 2000-6 a 33 1500 je základním požadavkem povinnost dodavatele dodat při předání díla výchozí revizní zprávu a povinnost uživatele (provozovatele) při provozování tohoto zařízení zajišťovat dle ČSN pravidelné revize a kontroly zařízení.
Pravidelné revize
Provozovaná elektrická zařízení musí být pravidelně revidována nejpozději ve lhůtách stanovených v ČSN 33 1500 a ČSN pro jednotlivá zařízení. Lhůty pravidelných revizí se stanovují dle druhu prostředí, umístění el. zařízení a druhu objektu. Pravidelná revize prováděná našimi techniky na základě servisní smlouvy obsahuje:
- Měření provozních veličin silnoproudých částí systému
- Měření izolačního odporu
- Kontrola napájecí části a krytí
- Vyhotovení zprávy o provedení revize
Pravidelné prohlídky
Prohlídka je zaměřena na provádění funkčních zkoušek zařízení. Cílem prohlídky je zkouška systému jako celku a údržba vybraných komponentů systému (extrémně namáhané části, baterie, mechanické komponenty, apod.). Prohlídka na základě servisní smlouvy obsahuje - podle typu a rozsahu systému:
Servis přístupového a docházkového systému
- kontrola čtecího dosahu snímačů a terminálů
- kontrola a údržba řídící stanice PC (čištění prachu, kontrola disku adresářů, antivirová ochrana, mazání dočasných souborů, optimalizace výkonu)
- kontrola funkčnosti a čištění elektromagnetických zámků (spínání, upevnění, chod, promazání)
- kontrola funkčnosti a seřízení síly mechanických zavíračů dveří
- kontrola funkčnosti, čištění a seřízení turniketů, závor a elektrických pohonů (upevnění, promazání)
- kontrola funkce vstupních zařízení (dveřní tlačítka, nouzové spínače, ovládací skříňky turniketů)
- kontrola funkce výstupních zařízení (kontrolky, zpětná signalizace, vnější/vnitřní siréna)
- kontrola sabotážních smyček systému (TAMPER)
- kontrola stavu akumulátorů, kapacity akumulátorů
- kontrola napájení při signalizaci poplachu a chodu na záložní akumulátor
- kontrola SW databázového serveru SQL, parametrizace, údržba, zálohování dat
- kontrola SW komunikace řídící stanice a adresových bodů, kontrola nastavení, optimalizace
- kontrola aplikačního SW, odezvy aplikace, uživatelská optimalizace
Servis kamerového systému
- kontrola detekčního prostoru
- přezkoušení mechanického upevnění kamer
- překontrolování jejich správného nastavení
- vyčištění okének kamerových krytů či čoček objektivů
- ověření správného nastavení clony, popř. rozsahu regulace u objektivů s automaticky řízenou clonou
- přezkoušení konektorových spojů
- přezkoušení funkce všech v systému používaných zařízení na zpracování signálu včetně všech jejich připojení
- vyčištění vnitřních prostorů monitorů od prachu nasátého elektrostatickými účinky vysokonapěťového zdroje
- přezkoušení ostření monitorů a jejich případné nastavení
- přezkoušení záznamu a reprodukce u videorekordérů (timelapse) nebo záznamu na HDD
- kontrola SW kamerové serveru, parametrizace, údržba, zálohování dat
- přezkoušení kvality tisku u videotiskáren
Servis elektrické požární signalizace (EPS)
- kontrola a zkouška funkce ústředny (vstupy, výstupy, klávesnice)
- kontrola stavu akumulátorů, kapacity akumulátorů
- kontrola napájení při signalizaci poplachu a chodu na záložní akumulátor
- kontrola programu ústředny z PC
- zkouška automatických hlásičů dle použitého typu
- zkouška tlačítkových hlásičů
- kontrola funkce výstupních zařízení (kontrolky, zpětná signalizace, vnější/vnitřní siréna, hlasové komunikátory, přenosová zařízení, OPPO, klíčové trezory)
- případná údržba všech prvků systému
- kontrola vedení provozní knihy systému
- proškolení osob pověřených obsluhou zařízení
Servis elektrické zabezpečovací signalizace (EZS)
- kontrola a zkouška funkce ústředny (vstupy, výstupy, klávesnice)
- kontrola stavu akumulátorů, kapacity akumulátorů
- kontrola napájení při signalizaci poplachu a chodu na záložní akumulátor
- kontrola funkce všech detektorů (poplachových smyček) systému
- kontrola tísňových tlačítek
- kontrola sabotážních smyček systému (TAMPER)
- kontrola funkce výstupních zařízení (kontrolky, zpětná signalizace, vnější/vnitřní siréna, hlasové komunikátory)
- kontrola spojení s PCO
- kontrola detekčního prostoru aktivních prvků
- údržba všech prvků systému